HIPER FIK +50.000 KUNDER PÅ UNDER 3 ÅR
MED LEAD OG MARKETING AUTOMATION

SITUATIONEN

Bredbåndselskabet Hiper blev i 2015 stiftet som et alternativ for de mange, som ønskede hurtigere internet til streaming mm. frem for dyre, uigennemskuelige pakker med alt for mange TV-kanaler.

Målet var en markedsandel på knap 3% over 5 år, hvor konkurrencen for faste bredbåndsforbindelser var, og stadig er, benhård mens spillepladen nærmest ændrer sig månedligt.

Fokus var på at skabe en markant profil i markedet, samtidig med, at antallet af ordrer gradvist blev flere og flere via direkte marketing- og købskanaler. For at nå de opsatte mål samlede Hiper interne og eksterne specialister i et smidigt set-up, som kunne sikre et moderne og lærende samarbejde.

Hipers forretning var 100% baseret på pull-salg, hvor alle kunder enten kom ind via selvbetjening på hjemmesiden eller anden indgående kanal, hvilket fra første dag stillede store krav til at skabe en fast trafik til www.hiper.dk.

LIFTED’S TILGANG

Den rullende go-to-market strategi var i al sin enkelhed baseret på lav-risiko vækst gennem indkøb i salgskanaler, som beviseligt leverede en positiv ROI indenfor 30-60 dage suppleret med bredere kanaler efter behov.

  • Brand-præference skulle initielt skabes gennem TV2s reklameblok, på busser og i sociale medier mm., og undgå at drukne i den øvrige massive reklamestøj.
  • Den digitale købsrejse skulle mødes med programmatisk indkøb af bannerannoncer, Google Ads mm. og løbende levere et stort antal købsparate besøgende til hiper.dk, som via adresseopslag blev sendt videre mod færdiggørelse af ordren.
  • Til løbende optimering, fælles resultatopfølgning og for at informere centrale forretningsbeslutninger opsatte vi indsigtsgivende Analytics.

LØSNINGEN

Hipers dygtige og modige team sørgede for de mange øvrige skibe i søen, herunder partnerskaber, events, øvrig offline reklame, affiliate-marketing og meget mere, mens LIFTED stod for den digitale marketing.

I fase 2 tilknyttede vi A/B split-tests for at optimere salget, og i fase 3 klargjorde vi i fællesskab kunde -og adfærdsdata til test af personaliserede mails og billigere indkøb af digitale medier.

RESULTATER

  • Salg af virksomheden (og 47.000 kunder) til TDCs division for online brands, Nuuday i oktober 2018. 
  • Opnåelse af 50.000+ kunder på under 3 år and countingknap 2 år hurtigere end forventet.
  • Største leverandør af high speed gigabit forbindelser i Danmark
  • Telesektorens laveste Cost Per Acquisition.

Vores samarbejde med Hiper var en sand fornøjelse, og Stig Myken, stifter og tidl. Adm. Dir., i Hiper udtaler: 

“Vi involverede LIFTED i vores forretningsplan helt fra starten, og teamet har med mærkbar passion for vores ønsker og idéer optimeret vores digitale kundehvervning, så den løbende var synkroniseret med og optimeret ift. vores øvrige aktiviteter, og forbrugernes behov og adfærd. Vi har hele vejen igennem oplevet et højt kompetenceniveau, leveret på en målrettet, data-understøttet og kreativ facon, som man ikke finder alle vegne”

Ønsker du at høre mere om moderne lead management og marketing automation,
er du velkommen til at kontakte:

Martin Lindegaard
Partner, LIFTED
+45 28 45 04 13 | ml@lifted.dk

Martin rådgiver danske og internationale virksomheder om moderne marketing.
Han har 20 års erfaring med e-commerce og har hjulpet virksomheder som Danske Bank, Microsoft og Hiper med at opnå flere konverteringer, bedre salg og større afkast.

martin
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt